Livre - Núm. 8 - 2017 - Imatge etnogràfica

PB 2

Description

Livre

Sota la coordinació del professor Hasan G. López Sanz, el dossier monogràfic inclou huit articles que des de diverses vessants (algunes més teòriques, altres més centrades en el plaer de la imatge etnogràfica en les col·leccions museístiques) ens ofereixen un ventall de mirades ben interessants sobre la qüestió. Ja en l’apartat de miscel·lània, el lector podrà trobar un estudi de Carles Miret i Estruch sobre el frustrat projecte de museu etnogràfic de gandia, una reflexió autobiogràfica del reconegut antropòleg valencià Ricardo Sanmartín, un esplèndid i exhaustivament documentat estudi de Gonzalo Gómez Mataix sobre la barraca de l’horta de València i un estudi sobre la tradició dels jardinets de Benissa a càrrec de Teodoro Crespo Mas.

EDITORIAL, p. 3 EDWARD Elizabeth, Monumentos sagrados del desarrollo y esperanza de la Nación, p. 5 BARTHE Christine, Sobre las fotografías denominadas “etnográficas”, p. 27 ROS GALIANA Fernando, Describir con fotografías. Luis Buñuel en México, p. 39 LÓPEZ Hasan G., Marcel Griaule y la fotografía aérea: la encrucijada de un saber que busca legitimación académica y política, p. 57 GRIAULE Marcel, Uso de la fotografía aérea y la investigación científica (1936), p. 63 DEPAUL Jean-Charles, La foto de un cafe parisino, p. 71 MOUTON Anne-Marie Dominique, Notas e imágenes. El lugar de las fotografias en los archivos etnográficos, p. 75 PELTIER Carine, De la digitalización a la difusión de las colecciones del Museo del Quai Branly XX, p. 83 MIRET I ESTRUCH Carles, El Museu Etnològic de Gandia (MEGA): un projecte museogràfic frustat, p. 93 SANMARTÍN ARCE Ricardo, Anda mamá dame galletas, p. 103 GÓMEZ MATAIX Gonzalo, De la esfera simbólica al catálogo arquitectónico. Atlas visual de la barraca de la huerta de Valencia, p. 115 CREPO MAS Teodoro, Els “Jardinets” de Benissa. Nous exemples de «jardins d’adonis» fossilitzats en la cultura popular contemporània, p. 153 SECCIÓ BILIOGRÀFICA, p. 169 NORMES PER A LA PRESENTACIÓ D’ORIGINALS, p. 181